… er altid forkert.
Han giver baby forkert mad. Når han skifter baby, glemmer han zinksalven eller springer over, hvor gærdet er lavest og bruger vådservietter! Han vågner ikke hurtigt nok, når baby vågner om natten. Og han kan da slet ikke finde ud af, at give baby det rigtige tøj på.
Sådan vil jeg i hvert fald ikke blive, lover jeg mig selv! For selvfølgelig kan min kæreste, dengang kommende far til mit barn, tage sig nøjagtig lige så godt af vores barn, som jeg kan.
Nu er vi så blevet forældre, og jeg må indrømme, at jeg fra tid til anden er røget i fælden.
Som da vores lille pusser skulle introduceres for grød. Det var faren ikke god nok til. Han læste ligesom ikke vores barns signaler godt nok. Mente jeg.
Eller når baby sidder på legetæppet og råber ”tag mig op” på babysprog. Så skal faren ikke bare give efter. (Men det må moren godt).
Ak ja. Prøver at undskylde mig med, at det er endnu et hormo,n vi kvinder udvikler i overgangen fra kvinde til mor, som gør os (endnu mere) utilregnelige.
Nu har jeg heldigvis en dejlig kæreste, der er ret flink til at fortælle mig, når jeg tager fejl. Og efterhånden er barselstågen også lettet igen, så det går længere og længere imellem de løftede pegefingre og skøre krav til faren.
Men til alle jer, der stadig befinder jer i en barselsosteklokke ( det er alle jer, der er blevet forældre indenfor de sidste 6-7 måneder) husk på, at når alt, hvad fatter gør er forkert. Så er det nok mor, der har en skrue løs.
Gudskelov kan den skrues rigtig på igen, hvis faren husker at fortælle moren, at hun er en sur kælling J