debat.mama.dk

HJÆLP......Sove rutine

Rated af 0 brugere
Dette indlæg 5 svar | 4 læsere

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 4
Nawra Sendt: 07 Feb 2010 20:34 | IP-adresse er gemt

Hej

Jeg er ved at være rimelig desperart..... Min datter på snart 5 måneder vil bare ikke sove.

Min mand og jeg er næsten ved at udvikle en forbi for at skulle ligge hinde i seng.

Det er først her inde for de sidste par måneder vi har kunne komme igan med en sove rutine, da hun startede ud med miget luft i maven, og derfor havde svart ved at sove.

Det er heldivis over, og nu vil vi gerne have vores dejlige lette pige tilbage før alle mave problemerne startede.

Problemet er bare hun ikke vil sove..... når vi ligger hinde i seng starter det meget godt, hun ligge og pludre og grine, alt i mens jeg står ved siden af, og undgår øjnkontakt, med noget musik i baggrunden.

men når hun så er lige ved at falde i søvn, stikker hun i et skrig af den anden verden. så nusser jeg hindes hånd eller aer hinde på hårdet og hun holder op igen...... det forsætter så, bare med at skrige turene bliver længere og længere og mere intense, end til hun er så trat at hun falder i søvn. det tager ca. en time. Der efter har vi så 30-45 min fred før hun vågner igen.

Når hun har sovet de 30-45 min er hun så glad og frisk et par timer og så kan vi starte forfra.

det skal så lige siges at hun sover fint om natten, det er kun lige det med at falde i søvn der er problemet.

håber der er nogen der kan hjælpe, for er ved at udvikle en kronisk hoved pine, når vi nærmer senge tid med hinde, og min mand er ved at gå i spåner over det.

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 4
filur svarede 10 Feb 2010 15:11 | IP-adresse er gemt

Jeg har ikke selv haft de store problemer heldigvis.

Jeg har dog en veninde, hvis datter ikke ville sove før meget sent om aftenen, og hun startede ud som hun plejede, når hun puttede.. gik.. hvilket resulterede i, at datteren skreg - og skreg - i nøjagtig 7 min. (Hvorfor det lige var 7 min aner jeg ikke.. :) gik ind til hende igen - fik hende til at falde til ro - gik igen i 7 min. osv. osv. indtil hun faldt i søvn.. Hun var inde hos hende en del gange den første aften, og sagde da også, at hun faldt i søvn på grund af udmattethed til sidst. Det var rigtig hårdt for hende, og gjorde ondt at høre datteren så ulykkelig, men det virkede - allerede dagen efter skulle hun derind færre gange, og i dag fungerer det bare.

Jeg har heldigvis aldrig selv skullet ty til sådanne yderligheder, men jeg tror bare, at man på et tidspunkt er villig til at prøve alt.

Ved ikke om det er noget du har lyst til at prøve, men det var da i hvert fald et forslag - om det så har nogen indvirkning på, at hun vågner igen kort tid efter ved jeg dog ikke..

Top 25 Bidragsyder
Indlæg 9
beany svarede 11 Feb 2010 19:15 | IP-adresse er gemt

Hej,

Hvis du har tid og overskud, så er her en bog jeg vil anbefale:

"Sov igennem uden gråd - hvordan du nænsomt hjælper dit lille barn til at sove igennem" skrevet af Elizabeth Pantley. 

Giver en masse praktiske råd til hvordan man hjælper sit barn til at sove, uden at det er "godnat, og sov godt"-metoden, hvis du lige som jeg, ikke er tilhænger af at dit barn skal græde sig i søvn.

/Katrine

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 4
Nawra svarede 11 Feb 2010 21:03 | IP-adresse er gemt

tak for råden :)

men har allerede prøvet, og det hjælper ikke :( hun er fuldstændig utrustelig hvis vi gør sådan...... det samme med bare at lade hinde grade til hun selv falder i søvn, og de resulteret i at efter tre kvater, med uafbrudt gråd, kunne vi ikke mere, og tog hinde op :/ som resulteret i et kæmpe grin da hun kom ind i stuen...... ved godt de siger at en baby ikke kan have skulte hensigter, meeen...... ;)

Håber bare at det går i sig selv når hun sterter i vuggestue her til den første. har heller ikke fået hunde passet ude mere end et par timer af gangen, da jeg ikke vil belaste andre med hindes søvn problem. :S trænger snart til lidt fri ;)

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 4
Nawra svarede 11 Feb 2010 21:06 | IP-adresse er gemt

har godt hørt om den, men har ikke ville smide flere penge efter bøger der lovede guld og grønne skove...... læste en masse dag jeg var gravid, og mere eller mindre alt jeg læste kunne jeg skyde en vid pil efter da den lille kom :)

Men vil da over veje det en gang til, lige med den bag :)

tak.

Top 50 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 6
Mette Lindner svarede 08 Apr 2010 13:00 | IP-adresse er gemt

Hej Bogen "Sov igennem uden gråd" er det bedste køb du kan gøre dig.. Du skal nemlig ikke lade dit barn græde sig i søvn. Det er hele poienten med den bog.

Den udvikler mirakler. Min datter, som nu er 11 år. Havde problemer med maven, det gjorde at vi fik nogle dårlige sove vaner, som det tog år at komme af med igen. Ting som, nusses, holdes i hånd, vugges, synges for osv. ting der er hyggelige måske, men ikke når de er en nødvendighed i 7 år.

Så her med min søn, nu 4 måneder, købte jeg denne bog, og han har sovet igennem fra han var 3 uger. Jeg ligger ham, kysser ham, siger god nat og går. Enkelte gange er der lige en bøvs bagefter, men så sover han. Ingen gråd eller skrig, nogen siden.

Bogen giver dig redskaber, du vælger selv hvilke du vil bruge. du skal starte med at udfylde nogle skemaer, det tager tid, og du vil sikkert synes det er hårdt og ligegyldigt, men det virker og betaler sig til sidst.

Så køb den og held og lykke.. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg) | RSS-feed