debat.mama.dk

Hvad tid bør en baby på 3 mdr. sove om aftenen?

Rated af 0 brugere
Dette indlæg 5 svar | 4 læsere

Top 10 Bidragsyder
Indlæg 48
Mama.dk Sendt: 02 Feb 2010 10:29 | IP-adresse er gemt

Hvad mener I? Skal en baby på 3 mdr. sove kl. 20.00 eller kl. 23.00 om aftenen? Og er der nogen, der har gode erfaringer med, hvordan man får en 3 mdr. gammel baby til at få nogle gode søvnrutiner?

Top 10 Bidragsyder
Indlæg 11
Sonne svarede 02 Feb 2010 15:52 | IP-adresse er gemt

3 måneder er vel lidt tidligt at sige "han skal sove kl 20!!" - det er vel de færreste der helt har styr på søvnrutiner og alt det der allerede ved 3 måneder, eller er det bare mig?

Top 150 Bidragsyder
Indlæg 1
Naannaa87 svarede 03 Feb 2010 11:28 | IP-adresse er gemt

Jeg har en søn på 3 måneder, og han sover kl 23 hver aften.. Han sover så os til kl 7-8 næste morgen uden at vågne, så det passer os rigtig fint med kl 23 her.. Nu skal det lige siges at vi ikke holder ham vågen om aftenen, han har bare vænnet sig til at sove kl 23 og så får han sig lige en lille lur på 30-45 minutter ved 20 tiden :)

Top 25 Bidragsyder
Indlæg 5
Signe85 svarede 03 Feb 2010 13:48 | IP-adresse er gemt

Vores dreng på knapt 5 måneder sover 21.45-8.30 eller 9 og snupper også 30-45 minutter omkring kl. 19.

Jeg er tilhænger af at lade baby finde sin rutine stille og roligt i ejet tempo - i det omfang det kan lade sig gøre.

Selvfølgeligt skal han helst nå det inden fars barsel slutter, og vores dreng skal i vuggestue. Der skal han jo op tidligere end 8.30 og skal derfor også helst sove tidligere end 21.45, hvis han skal have en nogenlunde dag i vuggestuen, men jeg har tiltro til, at han vil forsætte med at nærme sig den søvnrytme stille og roligt, som han har gjort hidtil

Top 150 Bidragsyder
Indlæg 1
jdyrhave svarede 03 Feb 2010 15:57 | IP-adresse er gemt

Hej med jer alle sammen!

Jeg er helt enig i at det er tidligt at sige "Du SKAL sove nu kl 20.00" til de små.......har selv en dreng på 10 år og en lille på 3 måneder.

Ved den store praktiserede vi at han skulle i seng kl 19.00 ligegyldig hvad.....med ris til egen bag.....i mange år var det en kamp at få ham i seng (er heldigvis overstået nu) og vi tager begge det stille og roligt nu med den lille. Han får lov at sove når han er træt - dvs en laaang lur om formiddagen og en knap så lang om eftermiddagen, og så tager han sig lige en lille time på øjet ved spisetid og er så vågen til 21.00 - 22.00 tiden.

Kan godt mærke at jeg er blevet 10 år ældre og tager det hele mere som det kommer og stoler på at det hele nok skal gå......

Top 75 Bidragsyder
Indlæg 2
morTtroller svarede 01 Mar 2010 0:17 | IP-adresse er gemt

jeg har en lille dreng på 3 md og hos os begyndte vi tidligt med at lære ham at forstå at når vi puttede ham og sagde godnat så skulle han sove, det skal så også siges at han har et MEGET GODT sove hjerte. han kommer i seng hver aften ved 9-9.30 tiden og sover til dagen efter ved 8-9 tiden, så tager han en lur igen ved 11-12 tiden og når han har fået sin flaske om eftermiddagen kommer han ind og sove også sover han roligt i 3 timer, hvis ikke mere, og vi har ikke de største problemer med at få ham til at sove, det klarer han faktisk rigtig flot. vores sundhedssygeplejerske har dog sagt, at vi skulle få ham i seng ved 7 tiden om aftenen, men vi har valgt at lytte til vores instinkt og gode råd ang. putning, så vi synes vore rutine fungerer rigtig godt;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg) | RSS-feed