Jeg har et spørgsmål omkring stop af p-piller og knuder i bryster. Håber I kan hjælpe med lidt info/egne erfaringer.Kan det være en "bivirkning" ved at stoppe med p-piller at man får knuder i brystet? Har selv, efter at have stoppet med p-piller for 3 uger siden for at forsøge at blive gravid, opdaget en knude i mit ene bryst. Kan det være pga stoppet? Jeg har tidligere fået tjekket en knude i det andet bryst som dog ikke var noget at være bekymret for. Fik både mamografi og tjek af væske men som sagt ikke noget der skulle fjernes. Denne knude sider øverst på brystet hvor den anden sad under.Håber i kan hjælpe mig.
Jeg følger med her, idet jeg selv overvejer at stoppe.
Jeg har ikke fået så meget respons herinde men har via et andet sted fået af vide at det godt kan være på grund af stoppet af p-piller at der dannes nogle knuder/muskelknuder. Men det skal ikke være det der holder der fra at stoppe med p-pillerne. Det kan ske uanset. Som sagt har jeg tidligere fundet en knude.
Jeg skal forsøge at huske at skrive herinde når jeg har været hos lægen derhjemme og hørt hvad han siger. Men ellers skriv en besked til mig om ca. 14 dage så burde jeg vide lidt mere :-)
Jeg oplevede ikke nogle knuder i brystet, da jeg stoppede med p-pillerne..
Hvad sagde lægen?
Jeg er stadig på ferie og er først hjemme igen til at kunne snakke med lægen midt februar.
Knuden er blevet lidt mindre synes jeg men glæder mig til at få hørt med lægen og få hørt om det er noget. Jeg skal forsøge at huske at give besked når jeg hører noget.
Så har jeg været til lægen. Hun mener at det er en cyste som jeg skal videre til hospitalet og have undersøgt. Hun mener ikke at det er noget farligt men som sagt - skal lige undersøges.
Da jeg har en tendens til knuder (da jeg har en i forvejen) kan det at jeg er stoppet med p-piller gøre at jeg får flere. Og cyster kan komme igen. Men de er ikke farlige på nogen måde. Bare lidt generende. Den ene som jeg havde i forvejen har jeg bare ladet være efter jeg fik tjekket den og fik af vide det var en cyste. Hvis dette også er en cyste vil jeg dog gerne have den drænet for væske da den er øm og rimelig stor. Men nu må vi se hvad de siger på hospitalet når jeg får lavet mamografi.
Det var lige en opdatering :-)
En lille opdatering.
Jeg har nu været på privathospital og få undersøgt knuden som viser sig at være en bindevævsknude på 2,5 cm. Lægen mener den er godartet men har fået taget biopsi som jeg venter svar på.
Til alle som er blevet lidt nervøse over dette indslag kan jeg sige at lægen siger at dettekan ske for de kvinder som har tendens til knuder i brystet. Det er ikke noget at være bekymret over da knuderne somregel er cyster og ikke farlige. Selvfølgelig skal de undersøges men har man ikke haft knuder før skal man heller ikke være bekymret for at stoppe på p-piller.
Så Miu ikke være bekymret
Godt at høre, at det sikkert ikke er noget! totalt skræmmende den slags, så jeg er virkelig glad på din vegne :D :D :D
Tak Camilla.
Er dog stadig lidt nervøs men vælger den positive indstilling. Især fordi den anden knude viste sig at være godartet :-)