Var der nogle, der så tv-avisen kl. 21 på DR1? Det handlede om de der sindssyge detox-diæter, som nogle folk går på..hvor man tror, at kroppen kan "afgiftes."
De talte bl.a. med en børnelæge, der fortalte, at de ofte oplevede børn, der blev bragt ind, fordi de var blevet syge og afkræftede. Og så var det fordi, deres forældre havde idéer om, at de ikke måtte indtage ditten og datten, f.eks. hvedemel eller sukker.
Hvad sker der for de forældre, der hopper med på den slags modediller og giver deres børn en meget "restriktiv" kost, fordi en eller anden "helse"guru har udgivet en bog om, at nu må børn endelig ikke få hvedemel, eller hvad ved jeg. Jeg synes bare, det virker langt ude - hvad med jer?
Jeg så også programmet, og jeg fatter altså heller ikke folk, der hopper på den galej.
Man kan ikke afgifte kroppen. Følg dog de kostråd, som Sundhedsstyrelsen anbefaler...masser af frugt og grønt og groft, og mindre fedt og sukker. Ikke så svært, vel?
jeg tror, at de der kaster sig ud i de der vilde detoxprogrammer, har nogle helt andre problemre..