Bør det være op til den enkelte institution, om børn i vuggestuer og børnehaver må få slik og kage i "arbejdstiden"?
Eller skal de bare lade det være op til forældrene?
Hvis forældrene må bestemme, så ender man jo med, at nogle børn får dynger af kage med, mens andre altid må gnaske i gulerødder og riskiks. Det kan ikke undgås, at de lægger mærke til, hvad hinanden har med. Og så er det altså ikke nemt at forklare sit gulerodsbarn, at kage er usundt og kun til fødselsdag..hvis de andre bare guffer løs.
Det er helt sikkert vuggestuerne og børnehaverne som skal bestemme hvilken kostpolitik der er omkring slik og kage....
Når man som forældre overdrager sit barn til en institution forventes det at forældrene acceptere og respektere de regler der er i institutionen og jeg tror ikke at der findes en institution efterhånden som tillader fri slik og kage....
og ligemeget hvordan man vender og drejer det, så er sukker usundt for både børn og voksne og derfor er det en super relevant ting at der findes kostpolitikker i institutionerne...
Jeg synes helt klart det er den enkelte instituition, dog skal de respektere, hvis nogle børn ikke må få det...
Men om det må gives det i institutionen eller ej, ja det mener jeg er en politik de bør have i instituitionen...