debat.mama.dk

Tandbørstning

Rated af 0 brugere
Dette indlæg 4 svar | 3 læsere

Top 100 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 2
MTY Sendt: 09 Nov 2009 21:08 | IP-adresse er gemt

Min søn på knap tre år vil ikke have børstet tænder. Han råber, skriger, bider, sparker og slår ud med arme og ben. Vi har prøvet næsten hvad som helst, både på den pædagogiske måde og med en god portion tålmodighed, men desværre uden held. Min tålmodighed er næsten brugt op og har desperat brug for et godt råd.

Er der nogle der har et eller flere gode råd ang. tandbørstning er jeg meget interesseret :-)

Top 25 Bidragsyder
Indlæg 8
metteolsen svarede 10 Nov 2009 14:12 | IP-adresse er gemt

vi havde samme problem..jeg fik at vide, at man ligesom skulle prøve at lave en anden  "oplevelse" omkring tandbørstningen, end man ellers har haft. Dvs. børste tænder ved vasken i køkkenet eller mens han ser børnetime eller noget.

Vi gjorde det f.eks. inde på værelset, hvor han spyttede ud i et krus..og det gjorde faktisk at det kom til at glide meget nemmere. Efter et stykke tid var der så meget ro om børstningen, at vi kunne flytte tilbage til badeværelset :)

Mette

Top 50 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 5
Mor1 svarede 12 Nov 2009 14:33 | IP-adresse er gemt

Nu tråden er i gang.. Min datter har fået sin første tand - Så er det vel bare nu vi skal gå igang med at hygge med tandbørsten?

Top 100 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 2
MTY svarede 12 Nov 2009 19:29 | IP-adresse er gemt

Ja, det er bare med at komme igang med det samme. Og sørg for at få så god en stemning som over hoved muligt omkring tandbørstningen. Ellers kan du ende i samme situation som mig!! Sørg for det bliver hyggeligt og spændende. Det hjælper.

Top 50 Bidragsyder
Indlæg 5
amiami svarede 14 Nov 2009 23:24 | IP-adresse er gemt

Vi har haft perioder hvor tandbørstning var uden problemer og perioder hvor det ikke har været noget hit... I de perioder hvor det var upopulært har vi haft forskellige trick - dem jeg lige kan huske: Synge en sjov sang om dagen der er gået imens, tandbørstesangen fra tandlægen, bøger om tandbørstning fra tandlægen, mor lader som om hun er Karius og Baktus inde i munden - tøsen elskede når de skreg " gå væk dumme mor"!!, lov til at børste mors tænder bagefter!!, ingen godnathistorie før tandbørstningen er overstået ... Nu er hun så det gode eksempel for lillesøster, som skriger!! Og kun nogle dage falder for at få dem børset sammen med storesøster... Ak ja.. Glæder mig til hun forstår Karius og Baktus... ; )

Side 1 ud af 1 (5 indlæg) | RSS-feed