debat.mama.dk

Hvornår må man være en uge væk fra sit barn?

Rated af 0 brugere
Dette indlæg 3 svar | 4 læsere

Top 50 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 6
pernille79 Sendt: 02 Nov 2009 16:55 | IP-adresse er gemt

Jeg er blevet inviteret på skiferie med en veninde til januar. Og jeg vil helt vildt gerne afsted.. Men jeg er i tvivl om jeg kan tillade mig at lade min datter på 2 blive passet i en hel uge. Jeg er alene med hende, og vi har ikke kontakt til hendes far, så hun skulle være hos mine forældre. Dem er hun rigtig tæt på, og jeg tror sådan set godt, det kunne gå. Men jeg kan mærke, at jeg alligevel ikke har det helt godt med det.

Hvornår tog I først på ferie uden børn?

Top 25 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 7
Sus svarede 04 Nov 2009 10:17 | IP-adresse er gemt

Jeg må indrømme, at jeg synes en uge er lang tid. Når man er to år, kan man så godt forstå at mor kommer tilbage? Min bror og svigerinde var 4 dage afsted, da deres dreng var halvandet, og han var totalt afvisende over for dem, da de kom hjem. Han havde nok på en eller anden måde tænkt, at de var rejst for evigt.

Det er jo heller ikek fedt for dig at rejse, og så have dårlig samvittighed over for hende hele tiden..du skriver jo, at du har det dårligt med det.

Top 25 Bidragsyder
Indlæg 11
Sonne svarede 06 Nov 2009 14:00 | IP-adresse er gemt

Jeg tror, det er meget forskelligt fra barn til barn. Men omkring to års alderen, vil jeg mene, at man så småt kan begynde at være væk fra det i nogle dage af gangen. Vi var væk fra vores på 2,5 i fire dage for nyligt, og det gik rigtig fint. Hun var lidt ked af det engang imellem, men det er hun jo også, nogle gange, når vi afleverer hende i vuggestuen. (Ellers har vi indtil nu højst været væk 1,5 dage.)

For mig er det utroligt vigtigt, at forældre holder lidt fast i deres eget liv fra "før baby" .. og det koster måske en tåre i ny og næ, men det er der ikke noget at gøre ved. (ok, jeg savnede hende ret meget, mens vi var væk...det må jeg indrømme)

Top 50 Bidragsyder
Kvinde
Indlæg 5
Bettes svarede 24 Nov 2009 13:26 | IP-adresse er gemt

Jeg ville mene du sagtens kan tage afsted. Din datter vil da nyde en uge ved mormor og morfar, og er ret sikker på at man kan forklare hende at du kommer hjem igen.

Så hvis du slev har det godt med det, så tag aftsed og nyd en uge på ski med din veninde.....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg) | RSS-feed