debat.mama.dk

Prøver at blive gravid...

Rated af 0 brugere
Dette indlæg 3 svar | 2 læsere

Top 500 Bidragsyder
Indlæg 1
leneme Sendt: 09 Nov 2010 9:52 | IP-adresse er gemt

Tænker på om der mon ikke er andre her på mama.dk, der prøver at blive gravid?

Hvad er dine erfaringer og tanker om hele det her projekt-baby, og hvilke behandlingsformer har I erfaringer med

Håber der er nogle, der har lyst til at være med i debatten:-)

Hilsen Lene

Top 100 Bidragsyder
Indlæg 3
Marianne1972 svarede 10 Nov 2010 11:33 | IP-adresse er gemt

Jeg forsøgte i 4 år at blive gravid - nu har jeg så den dejligste datter på snart 4 måneder.

Jeg skulle tabe mig først - og ind imellem fik jeg at vide, jeg har PCO - noget der gør det sværrere at blive gravid (og at tabe sig). Men en god diæt og lidt motion, og metforminpiller pga PCOen fik styr på hormonerne, og så lidt kontrol hos gynækologen, og vupti pludselig var jeg gravid i 5. uge.

Top 50 Bidragsyder
Indlæg 7
lucyliu svarede 10 Nov 2010 12:30 | IP-adresse er gemt

Hej Marianne

Hvor er det bare skønt at høre, at du har fået en dejlig datter efter 4 års venten. Dejligt at høre at udsigterne er lyse, har godt hørt andre succeshistorier mht. behandling af folk med PCO -bl.a. har jeg også hørt at kost og motion kan have stor betydning. Fik du behandling gennem din læge eller en fertilitetsklinik?

Lene

Top 50 Bidragsyder
Indlæg 7
lucyliu svarede 10 Nov 2010 15:06 | IP-adresse er gemt

Min kærestes søster og mand har gennem længere tid forsøgt at blive gravid, men uden held. Det er desværre lidt svært at tale åbent med dem omkring emnet, så der gik faktisk et godt stykke tid, før vi fandt ud af det. Manden er lidt mere åben om at tale om det, men jeg synes godt nok, det er svært at finde en indgangsvinkel til at tale med hende om det uden at jeg kommer til at føle at jeg blander mig. F.eks. har hun selv antydet flere gange, at hendes vægtproblemer måske kan være med til at forringe hendes muligheder for at blive gravid. Jeg har lyst til at tale med hende om emnet, men ved ikke rigtig hvordan jeg finder den rigtige indgangsvinkel. F.eks. er jeg bange for at hun vil synes jeg blander mig for meget, hvis jeg fortæller hende om f.eks. PCO, som jeg kender flere, der har haft succes med.

Lene

Side 1 ud af 1 (4 indlæg) | RSS-feed