Hej med jer
Jeg begyndte for noget tid siden, da jeg fik afvide at jeg skulle være far, at tænke i navnebetydning.Så jeg søgte diverse steder, men blev hele tiden mødt af noget forskelligt og var nød til at søge flere steder om det samme navn for at finde de få vigtige informationer som jeg mente at jeg havde brug for.
Dette ærgede mig mere og mere i takt med at interessen for navnebetydning og spændingen om navne generelt voksede,så jeg har nu selv valgt at give mig i kast med at lave en navnebase, der både kort og direktebeskriver de to vigtigste: Oprindelse & Betydning, og så med mulighed for overbygning af flere løbende informationer, både som jeg selv finder, men også som andre bidrager med.
Det er et stort projekt for mig, især med alle de rigtig mange godkendte navne der skal beskrives, så jeg vil gerne bede jer om hjælp til lige at kigge den "foreløbige" side igennem og eventuelt skrive til mig hvad i syntes om den, og måske give mig noget feedback med hensyn til ting i syntes er gode,samt ting/muligheder som i måske syntes mangler.
Jeg når nok ikke at blive færdig med hele projektet til min datter bliver født (nov), men håber virkelig med tiden at jeg kan etablere den side jeg selv manglede i jagten på navnenes betydning, og også at jeg kan gøre siden spændende og brugbar for andre.
Se siden og skriv til mig på http://www.navnebasen.dk
De bedste hilsnerMarius - kommende far
Skulle nogen her være blandt de mange der har mailet mig med gode ideer og ønsker, siger jeg hermed tak, det er dejligt når nogen gider at hjælpe en med ens projekter.
Jeg kan lige hurtigt fortælle at farverne er lavet lidt om på siden, og der er kommet et nyt banner, jeg syntes selv og håber at andre også syntes, at det tager sig bedre ud i det nye design.
Én har spurgt mig om flere eksterne links på de enkelte navne, f.eks. til kendte personer eller historiske artikler om navnet, dette prøver jeg efter bedste formåen at opfylde, men kan ikke nå det hele så hvis jeg lige har misset et brugbart link til et navn, så tilføj det blot i formularen, nederst under det enkelte navn.
En ny ide jeg blev inspireret til efter et par henvendelser var at gøre siden mere personlig, det har jeg givet mig i kast med, ved at lave muligheden for at man kan have et billede af sit barn, samt lidt tekst, under de enkelte navn - egentlig er det bare for at gøre det nemmere at sætte ansigt på navne, og for at gøre det mere hyggeligt - så det håber jeg i og andre, vil benytte muligheden af.Jeg kalder ideen for Børn i Basen og beder jer gerne komme med respons og eventuelt forslag.
Jeg arbejder også lidt på en OSS/FAQ, så er der relevante spørgsmål der kan komme ind under den, så kom bare med dem.
Hilsen
Marius...