To børn er ifølge en ny undersøgelse det perfekte antal, hvis du vil sikre dig et godt helbred. Hvad synes du, er det ideelle antal børn? Og hvorfor?
Min mand og jeg er begge ud af en søskendeflok på to - vi har derfor begge haft en idé om at to børn var det rette for os. Nu har vi fået to skønne knægte. De er født med 1,5 år imellem - den lille aldersforskel var ikke planlagt. Så nu er vi ved at overveje om tre børn måske alligevel var mere rigtigt for os. Vi kan ikke helt sige stop nu, hvor vi har fået to drenge så hurtigt efter hinanden, at vi ikke helt nåede at tænke over at det nu var sidste graviditet, fødsel, amning osv. Men vi ved ikke helt hvordan relationene imellem tre søskende er, og om et tredje barn født ca 3 år efter den anden, vil være hægtet af i forhold til de to første... Men i følge undersøgelsen bliver man lykkeligere af at få barn nr. 3, så måske skulle vi bare tage chancen...
Min mand og jeg har ét barn, Frederik der bliver 3 år her til maj. Han skal ikke være enebarn, men af uddannelsesmæssige årsager, bliver han nok 4-5 år før han bliver storebror. Vi har snakket frem og tilbage, og vil gerne have 3 børn. Jeg har to mindre søskende, en bror på 25 og en søster på 17. Jeg bliver selv 29 år til juni, så der er næsten 12 år mellem min søster og jeg - det har ikke været nogen ulempe, og vi har det godt sammen. Min mand har 2 brødre og en halvsøster, så han har også været midt i en større børneflok. Af praktiske årsager mener vi også 3 børn er godt, og ikke mere, da man så skal ud og investere i større bil, det bliver sværere at have alle med og så videre - så for os er 2 rigtig fint, men den 3. er hjertelig velkommen...
jeg er selv ud af en søskende folk på 4 hvor jeg er den ældste..
jeg har så en dreng fra et tidligere forhold af og havde sådan set besluttet mig at han skulle være ene barn, ( vi har ingen kontakt overhovedet til hans far og det er hans ønske og det væsen han er gift med, ikke vores) lige indtil efter godt 7 års single liv, ligepluselig dukker en mand op i mit liv, ungkarl og ingen børn fra tidligere ægteskaber af og ej heller nogle belastende eks´er.. men en ung karl på 39 år!! så jeg lod mig overtale, men jo vi har haft nogle ægteskabelige " konflikter og en masse af dem...
Men nu er jeg så gravid igen, og da han bliver 40 år i år og jeg bliver 35 år har jeg bedt om at blive steraliserede efter jeg har født barn nummer 2!
Jeg har 2 børn. En dreng på 14 år og en pige på 3½ år.
Jeg har børn med 2 forskellige hvor den store ikke ser sin far (far's valg-alkohol)
Den lille har god kontant til sin.
Jeg har altid drømt om 3 børn, men er ramt af uhelbredelig sygdom som gør at mit helbred ikke
ville have det så godt med nr 3. Selv om ønsket stadig er der.
Kæresten har voksne børn og nu venter jeg så bare på at de skal have deres små, som jeg så kan låne.
Jamen så er vi jo godt rustet til et lange liv kan jeg høre - vi har to børn og skal ikke have flere. Jeg fik den yngste da jeg var 35 og allerede der kunne jeg mærke forskellen på at være 30 og 35. Jeg synes der skal være tid og overskud til alle de børn man har - har man overskud til flere, så er der da ikke tvivl om at børn er skønne og at der ikke er noget i vejen for at have 3 eller 4.
Kender mange familier med 3 børn, der fungerer rigtig godt, men to er passende for os :)
Mette - mor til Egill, August og Ko og Ko
www.koogko.dk